когнитивна терапия

Когнитивна терапия – ефективно решение за всички психични тревоги и негативни мисли

Обикновено казват, че когато имаме негативни мисли и непрекъснато си представяме, че нещо лошо ще ни се случи в един момент то става реалност. Но мисълта, която ни тормози може да отключи редица отрицателни емоции, да ни асоциализира от близки и приятели и да ни постави  в безизходна ситуация.  Такъв сценарий наистина може да е определящ за психическата ни стабилност, за равновесието в отношенията ни с хората около нас. Затова съвета на водещи психиатри и психолози е да не предизвиквате с негативните мисли неприятностите, а да поставите розовите очила. Звучи лесно, но всъщност не  е толкова лесно за изпълнение. В зависимост от индивидуалностите на една личност тези терзания могат да преминат в особено ситуационно депресиращо състояние. Последиците в някои от случаите са придружени с опити за самоубийства, рязка смяна на поведението, влошени отношения, изблици на ярост и гняв. Ефективното и пълноценно лечение в подобни случаи изисква намесата на квалифициран психолог. Една от приложимите възможности е когнитивна терапия, която доста успешно се съчетава и с други методи за балансиране на емоционалния срив и състояния.психични проблеми

Когнитивната терапия се базира на самоосъзнаването, себепознанието и разглеждане на собственото ни АЗ като на страничен човек, на който бихме дали съвет. Този метод е комбинация от психо и поведенческа терапия, които доста умело успяват да представят реално определено събитие, настроение или дори отношение към даден човек.  Промяната в начина на мислене поставя ново начало и води до балансиране на настроението. Често когнитивната терапия е насочена към точно определена проблематика, което на практика води до ефективно и надеждно преодоляване на ситуацията, която е предизвикала негативни мисли.

Безспорно не сме застраховани от подобни тревожни преживявания. Наистина те могат да оставят дълбока следа и да ни накарат да изгубим смисъл от живота си. Не бива човек да отхвърля възможностите и най-вече сеансите с когнитивно – поведенческа терапия. Този метод е доказал своя успех и мнозина от пациентите са постигнали завидни резултати. Станали са по-успешни, уверени и стабилни в емоциите си. Предимствата на когнитивната терапия се изразяват не само в собствената и лична удовлетвореност. Самото лечение е сравнително краткосрочно и резултатите са осезаеми още след първите проведени сеанси. В зависимост от нуждите на пациента обикновено терапиите могат да бъдат от 5 до 20 на брой, а като време продължителността им е не по-малко от 30 минути и не повече от един час.

Решението за социална изолация, преживяна загуба, излизане от порочния кръг от мисли и емоции, както и редица други психични разстройства успешно биват повлияни от когнитивната терапия.