Образованието в България е често повод за разгорещени дискусии… Тъй като неговата ефективност е доста спорна, непрекъснато се обсъжда нуждата от иновации в системата на образованието. С цел то да бъде по-добро и подрастващите да имат най-големи ползи от него, не веднъж се е е коментирало какви реформи трябва да бъдат приети.
Замисляли ли сте се някога кое е първото нещо, което питате детето си връщайки се от училище. Не е ли то най-често „Какви оценки имаш днес?“? А някога питали ли сте го „Какво научи днес за живота?“?
Именно върху това трябва да се фокусираме… Да гледаме по-глобално на нещата, а не да държим само и единствено на отличните оценки, които детето ни е длъжно да изкарва. Да, несъмнено ученолюбивостта е добро качество, но и наред с всичкото това притискане на децата ни от страна обществото и самите нас, несъмнено ги прави стресирани и неуверени.
Напоследък може да прочетем за все по-иновативни методи в сферата на образователната система. Набляга се върху това преподавателите да възпитат у своите ученици качества, нужни за да се реализират успешно след училище.
Образованието трябва да бъде като компас за децата, който да използват в реалния свят. То трябва да бъде не просто лист хартия, а ефективен метод за обучаване на учениците как да се държат на работното място и в живота след като завършат. Защото ако се замислите, всъщност училището ни дава някаква обща култура, но не ни изгражда като личности, а именно това цели образователната система чрез въвеждането на някои иновации.
Например изкуствата. Ако те се внесат в образователната система и ако към тях се прибавят и повече практически занятия, то учениците със сигурност биха били в пъти по-мотивирани да ходят на училище, като от досадно занимания, часовете ще станат за тях дългоочаквано и приятно време извън дома!
Ако все повече хора осъзнаят нуждата от промяна на образованието в България, промените ще се случат по бързо и ще можем да се радваме на едно различно поколение хора!