Бизнесът с мебелните фирми в България

Бизнесът в България е трудно случващ се, особено когато говорим за дребния търговец. Тъй като монополът обхваща не малко сектори, е наистина трудно да „изплуваме“ от нищото и да се наложим на пазара (за каквото и да става въпрос)! Тъй като големите търговски вериги са „примамили“ доста голяма част от потребителите в България, дребния търговец остава на заден план…

Какво се случва обаче с производителите на мебели? Къде е тяхното място в цялата тази картинка и успяват ли да поемат глътка въздух, имайки предвид смазващата конкуренция на големите магазини като ИКЕА, АИКО  и т.н? Не е ли българското най-доброто и ако да, защо все още продължаваме да купуваме чуждо производство?

За съжаление, българският потребител не познава силните страни на местните производители и сляпо се доверява на тръбящите по телевизията реклами, че именно чуждестранния производител ще ни даде това, от което имаме нужда – ниски цени и добро качество… Но именно тук пропускаме един много важен и тънък момент – българското производство има много по-високо качество от това на повечето чуждестранни производители и като пример ще ви дадем кашираните с хартия плоски мебели. Българският потребител не е наясно с това, че нашите са от ПВЦ, а тези които споменахме-по-рано имат много по-малка износоустойчивост и само след няколко месеца хартиеното покритие е вече повредено!

Все пак, прогнозите за пълен фалит на повечето български производители на мебели след навлизането на ИКЕА не се сбъднаха, въпреки осезаемото преструктуриране на пазара. Според някои експерти, българските компании не само са достигнали нивото и качеството на шведския гигант, а и също така са доста конкурентни спрямо него. Всичко това звучи обнадеждаващо!

Прогнозите свързани с развитието на българските мебелни фирми са положителни. Наблюдава се тенденцията българинът да набляга все повече на качеството, въпреки по-високите цени… Приоритетите бавно се променят, като повечето потребители държат повече на практичността и здравината, отколкото на спестените 200-300 лева. Тази новина е чудесна за всички български производители и се надяваме именно тези тенденции да се запазят и за в бъдеще!