Вероятно все някога сте чували за съпоставката между чист и мръсен дизел, но знаете ли какво всъщност означава това? Чистият дизел представлява дизелово гориво, което е с изключително ниски нива на сяра и не замърсява дизеловите двигатели. Резултатът е двигатели, които са с около 99% по-чисти от техните предшественици от преди 10 до 20 години.
И така щом чистият дизел е добър, тогава какво представлява мръсният? Този термин се отнася до дизел, който е натрупал утайки, тиня, мръсотия и вероятно не е годен за употреба, което пък означава, че не трябва да се поставя във вашия автомобил. Горивото, което се съхранява в резервоари в продължение на дълги периоди, без да бъдат подложени на тестове или обработка, започва да се влошава.
За да ви помогнем, заедно с експертите в търговията и доставката на дизелово гориво от Дизелор подготвихме този материал, с цел да ви разясним как да разберете дали горивото ви е замърсено или е чисто и да знаете как това може да повлияе на работата на вашите превозни средства.
Симптоми на замърсения дизел
Как да разберете, че горивото е мръсно? Това лесно може да се диагностицира като започнете да виждате утайки в горивната система или двигателя. Мръсният дизел често води до запушени филтри и отлагания в инжекторите за гориво. В крайна сметка те се натрупват и доведат до намалена ефективност на превозното средство.
Какви неприятности може да причини мръсния дизел?
Както всяко друго нещо и дизела има срок на годност, който е около 6 до 12 месеца, но при определени условия (като екстремно време), този период може да бъде и много по-кратък. Освен това колкото по-дълго съхранявате дизеловото гориво, толкова по-вероятно е то да бъде замърсено от други микроорганизми.
Също така времето може да е причина за изтичане на вода в дизеловото гориво, което може да доведе до много проблеми с двигателя. Това лесно може да се случи, когато топлата влага, която влиза в контакт със студения дизел или студен резервоар може да причини конденз. Освен това по-топлите температури естествено увеличават разграждането на дизела.
Микроорганизмите са друг много голям проблем. Например гъбички и бактерии във водата могат да замърсят дизела, тъй като умирайки, телата им стават допълнителни замърсители във вашето гориво.
Други замърсители, които могат да повлияят на качеството на вашия дизел
Други замърсители, които намаляват горивната ефективност са олово, сяра и някои добавки. Оловото е общоизвестен замърсител, който е токсичен за хората и може да причини трайно увреждане на каталитичните конвертори.
Сярата се среща естествено в горивото, но някои процеси на рафиниране могат да сведат количеството й до минимум. Ако остане твърде много сяра, това може да повреди преобразувателите и да запуши филтрите и капаните. Всъщност единственият начин да се справите с този проблем е със специални обработки за отстраняване на сярата, но тези процеси могат да повредят двигателя.
И накрая, някои добавки съдържат метал, който може да причини натрупване на пепел в двигателите и да доведе до запушване. Важно е внимателно да добавяте добавки, за да запазите целостта на вашето гориво.